Lisätietoa kuntalisenssistä ja lukuvuosimaksun hinnoittelusta

LUKUVUOSIMAKSU JA SEN HINNOITTELU

KiVa Koulu -ohjelman lukuvuosimaksu perustuu oppilasmäärään koulukohtaisesti tai kuntalisenssi-sopimuksen mukaisesti. Maksu lukuvuodelta laskutetaan syyslukukauden aikana. Turun yliopistolla on käytössä 15 euron pienlaskutuslisä (alv 0 %), joka lisätään laskuihin, joiden veroton loppusumma on alle 100 euroa.

Koulukohtaiset hinnat:

Oppilasmäärä, lukuvuosimaksu € (+alv 24 %)
alle 50 oppilasta      50 €
opp. 50–150             100 €
opp. 151–300           200 €
opp. 301–450          300 €
yli 450 oppilasta    400 €

Kuntalisenssisopimus

Kuntalisenssi on keskitetty kunnan koulujen lukuvuosimaksujen maksutapa ja sitä voidaan soveltaa, kun kouluista on yli puolet rekisteröityneenä ohjelman käyttäjäksi. Kuntalisenssin hinta on 0,60 euroa oppilasta kohden lukuvuodelta, ja se on yleensä koulukohtaista hinnoittelua edullisempi. Kunnan koulut rekisteröityvät ohjelmaan nettilomakkeen avulla.

Kuntalisenssistä sovitaan kirjallisella sopimuksella. Kuntalisenssisopimus velvoittaa kuntaa toimittamaan listan kunnan kouluista KiVa Koulun toimistoon syyskuussa. Lista sisältää kunnan kaikki perusopetuksen koulut. Koulujen fyysiset muutokset sekä rehtorivaihdokset ovat tärkeitä päivitettäviä tietoja tietokannassamme. Kuntalisenssi on toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Mahdolliset muutokset yksittäisten koulujen osalta käyvät ilmi syksyisin toimitettavasta listasta, josta voidaan todeta myös sopimuksen perusteena oleva koulujen rekisteröitymisaste. Lisätietoja saa KiVa-toimistosta.