Hei opettajat KiVa-kouluissa!

KiVa Koulun sivustot uusiutuivat lukuvuodelle 2020 – 2021. Nyt näillä julkisilla www-sivuilla on vain yleistä tietoa opettajille KiVa-kouluissa.

Julkisen nettisivuston lisäksi KiVa-kouluilla on pääsy KiVan INTRAan (ent. suljetuille sivuille), jossa on ohjelmaan kuuluvat materiaalit. Jos toimit opettajana tai KiVa-tiimin jäsenenä KiVa-koulussa, pääset kirjautumaan materiaaleihin tutuilla koulusi tunnuksilla painikkeesta pääsivun oikeassa yläreunassa.

Opettaja ja KiVa-tiimin jäsen kirjautuu intraan koulutunnuksen ja opettajasalasanan avulla. Saat tunnukset koulusi rehtorilta tai KiVa-yhteyshenkilöltä. KiVa-intra on tarkoitettu myös rehtorille ja KiVa-ohjelmaa koulussa koordinoivalle henkilölle. On tärkeää, että koulussa ainakin yksi henkilö kirjautuu intraan koordinaattoritason tunnuksilla (henkilökohtainen salasana) ja päivittää koulun tietoja lukuvuoden alussa ja aina tarvittaessa. Varmistathan, että omassa koulussasi asia on kunnossa!

KOULUN TIEDOT näyttää perustietoja koulusta. Rehtori ja KiVa-yhteyshenkilö pääsevät päivittämään tietoja. Tehtäviin nimetyt henkilöt koulussasi näkyvät yhteyshenkilötiedoissa.

MATERIAALIT-painike avaa näkymän materiaaleihin. Oppituntimateriaalin ja KiVa-tiimille suunnatun materiaalin löytämiseksi sivulta kannattaa hyödyntää alla olevia ohjeita:

• valitse pudotusvalikoista kieli ja ”KiVa-materiaali” (valitse, vaikka on ainoa vaihtoehto!)
  • kolmas pudotusvalikko auttaa tarkentamaan etsimäsi materiaalin; voit suodattaa joko tietyn vuosiluokan tai tietyn aihealueen materiaalit pudotusvalikosta
  • neljäs valikko on hyödyksi siinä tapauksessa, kun edellisessä valinnassa on käytetty vuosiluokkavalintaa ja halutaan suodattaa esiin yksittäisen oppitunnin tai teeman materiaalit
  • käytettävänäsi on myös hakutoiminto.

TIEDOTTEET-välilehdellä on tiedotteita, joista sinulle voi olla apua ohjelman toteuttamisessa koulussasi.

TIETOA PELEISTÄ sisältää opettajalle tärkeitä peleihin liittyviä tietoja.
Huom! Pelitietoja saa myös tämän julkisen kivakoulu.fi-sivuston (välilehti Meidän KiVa-koulu) valikosta, jossa esitellään ohjelmaan kuuluvat pelit ja josta oppilaat kirjautuvat pelaamaan.