KiVa-pelit

KiVa-peli 1

Suora linkki peliin: http://data.kivakoulu.fi/game1/fi/login.html

KiVa-peli 1 on luotu lisämateriaaliksi KiVa-oppituntien yhteyteen ensimmäisen luokan oppilaille. Peli tulee mukaan marraskuussa neljännellä oppitunnilla. Peliä pelatakseen oppilas tarvitsee koulutunnuksen ja oppilassalasanan, jotka opettaja antaa hänelle. Pelissä on sekä tekstiä että puhetta, jotka ohjaavat pelaajaa etenemään pelissä. Opettaja voi antaa ohjeita peliin pelattavaksi myös kotona.

Peleissä opetetaan mm. tunnistamaan ja käsittelemään tunteita, toimimaan ryhmässä sekä tunnistamaan kiusaamistilanteita ja eri rooleja kiusaamistilanteissa. Pelissä on yhteensä viisi tasoa ja jokaisella tasolla on useita tehtäviä. Pelissä edetään tasolta toiselle opettajan ohjeiden mukaisesti.

Kuva toimii linkkinä KiVa-peli 1:een.

Peli avautuu klikkaamalla pelin kuvaa. Kirjautumisruutuun kirjoitetaan opettajalta saadut tunnukset. Sen jälkeen oppilas valitsee hahmon, jolla hän haluaa pelata. Pelin kaikissa viidessä tasossa on erilaisia tehtäviä. (HUOM! Selaimen BACK-näppäimen käyttö aiheuttaa kirjautumisen ulos pelistä.)

KiVa-peli 1:n pelaamisesta ei synny rekisteriä. Jos peliä pelataan tabletilla tai muulla mobiililaitteella, tulee ladata KiVa-peli 1 App Storesta tai Googlen Play-kaupasta.

Klikkaamalla tästä ohjautuu pelin lataussivulle App Storessa.
Klikkaamalla tästä ohjautuu pelin lataussivulle Googlen Play-kaupassa.

KiVa-peli 4

Suora linkki peliin: http://data.kivakoulu.fi/game2/fi/login.html

KiVa-peli 4 on suunnitettu neljännen vuosiluokan oppilaille. Pelissä on viisi tasoa, joista ensimmäistä pelataan oppitunnilla 3. Jokaisessa tasossa on kolme osiota: Tiedän, Toimin ja Taidan. Opettaja avaa pelaamiseen pelin eri tasoja, kun tasoon liittyvä oppitunti on pidetty.

Tiedän-osio on jaettu viiteen eri tasoon, josta kaikki sisältävät kiusaamisen vastaiseen toimintaan liittyviä tehtäviä. Taidan-osiossa pelaaja pääsee soveltamaan oppimiaan taitoja virtuaalikoulun tiloissa. Toimin-osiossa on tunneilla laadittuihin KiVa-sääntöihin liittyviä kyselyitä. Oppilas kertoo, missä määrin hän on viimeisen kuukauden aikana noudattanut sääntöjä. Kun oppilas on vastannut kaikkiin kyselyihin hän voi katsoa niistä yhteenvedon.Kuva toimii linkkinä KiVa-peli 2:een

Opettaja rekisteröi oppilaat pelaajiksi KiVa-peli 4:ään suljetulla sivustolla käyttäjähallinnan kautta. Oppilaista syntyy Turun yliopiston palvelimelle rekisteri, jota opettaja käsittelee. Peliin kirjaudutaan opettajan oppilaille luomilla henkilökohtaisilla tunnuksilla (käyttäjätunnus ja salasana). Oppilas voi muuttaa salasanan.

KiVa-peli 4:n voi ladata tabletille tai muulle mobiililaitteelle käytettävästä laitteesta riippuen joko Googlen Play-kaupasta tai Applen App Storesta.
Klikkaamalla tästä ohjautuu App Storen pelin lataussivulle.
Klikkaamalla tästä ohjautuu Googlen Play-kaupaun pelin lataussivulle.